سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۴۷:۳۸

رئیس جمهور گفت:
توسعه بندر چابهار را شخصا پیگیری می‌کنم

باشگاه خبری فراساحل: رئیس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک با تحولات زیرساختی و توسعهای شتابداری همراه خواهد شد که کانون این توسعه یافتگی بندر استراتژیک چابهار خواهد بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت مانا، دکتر حسن روحانی در جمع وزیران و مسوولان شهرستان چابهار در محل سالن کوثر اداره بنادر و دریانوردی چابهار با بیان اینکه خدا را شاکرم که طی 9 ماه گذشته دو بار سعادت حضور در جمع مردم چابهار را داشته‌ام افزود: بندر استراتژیک چابهار تنها بندری در ایران است که ما را به اقیانوس هند و آب‌های آزاد وصل می‌کند و باید برای بهره‌مندی از این پتانسیل مغفول مانده باید بستر راه‌آهن، گاز و صنایع مادر پتروشیمی را بصورت شبانه‌روزی و مستمر در دستور کار خود قرار دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ادامه داد: توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان و بخصوص بندر چابهار را شخصا پیگیری می‌کنم و معتقد هستم این استان در تمامی ابعاد دارای ظرفیت‌های بی‌شماریست که باید به آنها پرداخته شود و نقش دولت در این خصوص باتوجه به شرایط خاص استان باید پررنگ‌تر و حمایت مردم نیز بیشتر از قبل باشد تا شاهد شکوفایی این پتانسیل‌های طلایی در راستای توسعه همه‌جانبه و پایدار باشیم. وی تصریح کرد: زیربنای توسعه، امنیت پایدار است و متاسفانه دشمن با تمام توان درصدد هست تا وحدت و همدلی اقوام را در این استان مرزی با چالش مواجه سازد که بحمدالله تاکنون موفق نبوده و بطورحتم با تقویت امنیت شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.


رییس جمهور ادامه داد: توسعه ناوگان ریلی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم قرار دارد تا از این طریق بسیاری از مشکلات حمل و نقل خودرویی همانند تخریب محیط زیست، امنیت و تلفات بالای انسانی در جاده‌ها را کاهش دهیم و برهمین اساس باید تا پایان دولت یازدهم فاز اول خط راه‌آهن چابهار به ایرانشهر بصورت کامل عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا رضایت مردم را نیز به‌همراه داشته باشد. وی همچنین با انتقاد از رویکرد فعلی مناطق آزاد کشور که به سمت و سوی وارد کنندگی روی آورده‌اند افزود:هدف از ایجاد مناطق آزاد تقویت امر صادرات بوده اما این امر در شرایط فعلی کاملا کم‌رنگ شده و سبب شده تا تولید داخل با مشکلاتی مواجه شود و برای رفع این مشکلات، مناطق آزاد باید دوباره به امر صادرات همت گمارند تا برای اقتصاد کشور مفید باشند.



  کد خبر : 201
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :